Skriver av mig

Tänkte skriva av mig lite om en grej jag länge gått och tänkt och nu börjat drömma om. Jag har alltid velat jobba som polis, ända sedan barnsben. Men jag har tänkt efter och kommit på vad jag verkligen vill, det jag vill göra dagligen, något jag är bra på. Att hjälpa människor. När jag nu tänkt efter vill jag jobba med att åka ner till t ex Afrika och hjälpa bland annat barn. Barn som inte får uppleva det liv dom är födda till att få. Istället får dom ligga dag in och dag ut och enbart lida. Det är de deras liv i princip går ut på. Vi blir ledsna när vi inte får den där nyaste datorn,telefonen eller tröjan som alla har, när dom inte ens har varken mat eller kläder för DAGEN. Dom förlorar sin familj och det är ca 12-20 barn som dör MINST varje dag. Här kan vi jämföra det med småkrypen som man slår i hjäl, om ens det. Vi klagar på att vi tycker skolan är piss, att vi ska bränna upp den osv, dom har inte ens en skola. Dom får inte tillgång till undervisning och där med inte få något jobb för att sedan samla in pengar. Dom bor i hus byggda av papper,pinnar och gamla trasor, medans vi klagar på att vi bor trångt och litet. Jag får så jävla ont i hjärtat och mina ögon sprängs när jag får se sånt här. Jag tål inte se att människor låtas må så dåligt som dom fakitkst gör, att behöva stå ut med det. Att gilla en bild på fb gör inte ett piss, att skänka en krona gör en del, men dom behöver så mycket mer än så. Det är en lång väg, men alla kan göra något. Jag vill verkligen bara åka ner och visa dom hur fint livet faktiskt är, att få dom uppleva saker som dom aldrig har fått vara med dom som vi kanske gör dagligen. Vi gnäller om att vi inte har dom bästa fotbollsskorna eller dom bästa träningskläderna, dom har inte ens tillgång till en fotboll. Dom får spela med ett juicepaket som dom hittat ute någonstans. Det är så jävla sjukt. Det bästa jag vet är verkligen att hjälpa människor, att få människor lyckliga, se dom kämpa och inte ge upp. Det må vara det finaste som finns. Det här är något jag kommer kämpa med och verkligen leva upp till. Jag tål inte se det här längre. Att bara kasta bort så fina barn. Små vackra prinsar/prinsessor allihopa. Stay strong ♥









Fina människor



Kommentarer
Postat av: Tiffany Telfer

Du är så himla fin Johanna, ditt hjärta är gjort av guld. Man kan inte säga att du är dum någonstans. Du tänker på alla, verkligen alla. T.om dom som är på andra sidan jorden. Som idag när jag var ledsen, du var nog den som stöttade mig mest. Du gjorde så att tårarna slutade rinna. Du har en personlighet som inte någon annan har. Du kommer lyckas riktigt bra i livet. Jag älskar dig så himla mycket. Du äger<3

2012-03-28 @ 21:24:18
URL: http://telfertiffany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0