Timur

Har fått denna fråga många gånger om jag kan skriva ett inlägg om hur Timur har det hos oss på Norf, och nu tänkte jag göra det en gång för alla! 

Timur har stått hos oss i lite mer än ett år och trivs jättebra, verkligen. Jag har skött om honom ända sen den dagen han kom och det är något jag fortfarande gör. Han kunde inte så mycket när han kom bortsett från grunderna och visst har han utvecklas något otroligt både kroppsmesigt med muskler och annat. Men givetvis är det en hel del kvar att jobba på! Han går lektioner i veckorna, många barn som rider honom och han är en liten favorit hos många. Även hans söta utseende lockar många att titta på honom! Han har även fått visa upp sig på våran årliga luciashow vi har på Norf och han tog det jättebra, med tanke på att det är fullsatta läktare, kameror som fotar och mycket annat. Vi har deltagit på några hoppträningar och det går framåt för honom inom hoppningen. Han börjar greppa det riktigt bra och tycka att det är kul, vilket är viktigt. Tycker jag! Vi har även startat några klasser inom tävlingsområdet, på hemmaplan då alltså. Inga dressyrer ännu, utan bara hoppning. Vi har kommit felfritt på alla förutom en, det var DM (distriktmästerskap) inom hoppning i våras och där kom vi inte ens igenom start.. Han har nämligen lite problem med att det är läskiga flaggor vid starten och starten stod nämligen straxt innan första hindret vilket inte blev något vidare bra.. Men resten har han skött sig jättebra! Han har även lite problem med hans nerver som blir ett litet problem vid framridningen då han får för sig lite allt möjligt.. som att hoppa rakt in i väggen, hälsa på andra hästar, stå och snurra runt, lätta på frambenen.. Hihi tötisen. Men efter att man har travat några varv så är det som om han varit tävlingsponny i hela sitt liv. Han känner sig mer hemma inne på banan än på framhoppningen.. knäppisen! Vi hoppas på att även komma ut och tävla sen när han kommer lite mer till ro  Vi ska även starta en klass imorgon på Pay & Jump som vi har på Norf. Kommer nog gå jättebra! Bjuder på lite bilder nedan som jag tagit med tiden. Bara några få av alla jag har.... Min fina ponny. 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0